جستجوگر

نویسندگان

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 152
  • کل نظرات : 38
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 5
  • تعداد اعضا : 293
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 247
  • گوگل امروز : 3
  • بازديد هفته : 247
  • بازديد سال : 90,072
  • بازديد کلي : 1,139,939
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.149.243.32
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

تبلیغات متنی

    کدستان http://moisrex.rozblog.com/

    روزیکس http://www.rozex.rozblog.com/

    آکــــــو http://acoo.ir/

    سه نفری http://www.3nafari.ir/

عنوان پاسخ بازدید توسط
41 4640 ramsar
4 1448 admin
15 3284 admin
4 1656 sazgar
3 2018 ghorbanpour
5 30804 admin
1465 63698 admin
0 1102 anita
0 998 anita
0 943 anita
0 976 anita
0 997 anita
0 952 mahla


در خطه شمال کشور عزیزمان ایران، در روستای تیرکن (در دهستان درازکلا) و مرز میانی شهرستان سواد کوه و بابل، در میان جنگل انبوه لفور، هفت آبشار کوچک و بزرگ قرار دارند که آن ها را با نام هفت آبشار سواد کوه می شناسند. این آبشارها به هفت آبشار تیرکن هم معروف هستند.

معرفی هفت آبشار تیرکن| موهبتی در دل جنگل

در خطه شمال کشور عزیزمان ایران، در روستای تیرکن (در دهستان درازکلا) و مرز میانی شهرستان سواد کوه و بابل، در میان جنگل انبوه لفور، هفت آبشار کوچک و بزرگ قرار دارند که آن ها را با نام هفت آبشار سواد کوه می شناسند. این آبشارها به هفت آبشار تیرکن هم معروف هستند.

 برای آن که به اصلی ترین و دیدنی ترین آبشار از این مجموعه ی هفت تایی برسید، باید یک پیاده روی دلچسب را در جنگل پشت سر بگذارید. در مراتع کالبکوشت  و در طی یک مسیر 3 کیلومتری، 7 آبشار کوچک و بزرگ را خواهید دید. در نهایت به آبشار اصلی که از همه بزرگ و زیباتر است می رسید که ارتفاعی در حدود 9 متر دارد و در پایین دست خود حوضچه ای را به وجود آورده است؛ حوضچه ای که بر زیبایی جنگل و طراوت آن افزوده است.

این منطقه با زیبایی های منحصربفردش شما را به سوی خود فرا می خواند تا ساعتی خوش برایتان رقم بزند...

آبشار تیرکن در استان مازندران واقع است. هفت آبشار در روستای تیرکن، در مراتع کالبکوشت و بخش بابلکنار شهرستان بابل قرار دارد. هفت آبشار ارتفاعی در حدود ۹ متر دارد. این منطقه شامل ۷ آبشار کوچک است که به آبشارهای تیرکن شهرت دارند. برای رسیدن به آبشار باید ایتدا به روستای تیرکن رفت که مسیر آسفالته دارد و از آنجا تا مجموعه آبشارها در حدود ۲ ساعت پیاده روی در شیب ملایم است. آبشار اصلی که به آبشار تیرکن شهرت دارد حوضچه کوچکی ایجاد کرده است. مجموعه آبشار در مسیری به طول ۳ کیلومتر در دل جنگلهای درازکلا واقع شده اند. برای دسترسی به روستای تیرکن و هفت آبشار ابتدا به بابلکنار، سپس درازکلا، جاده سمت راست پادگان و سپس روستای تیرکن خواهد بود.
مرتع کالبکوشت به مساحت حدود ۲۰۰هزار متر مربع یکی از مراتع بسیار زیبای روستای تیرکن می باشد از جنوب به ونوشکتی و پلنگ کلی ،از شمال به کراتکتی و نسوم سره ،از غرب به خال بن و از شرق به پلنگ کلی محدود می شود.و راههای ارتباطی جنگلی به این مرتع از ۴ مسیر میسر است . گونه های درختی مناطق جنگلی مرتع کالبکوشت به ترتیب کمیت رویش عبارتند از:کهلو،ممرز،توسکا،کراد،ازگل،انجیلی،افرا، وولی،نمدار،ملج،شیردار،…که گونه های ملج نمدار و وولی به دلیل بیماری کرم درختخوار از بین رفته اند. از جمله عوامل بروز این کرم شیوع نوعی علف به نام “نخش علف”(علف بد) بوده است که با اشغال شمال ایران از سوی روس ها در دهه های گذشته شیوع یافت و آنها از این علف وارداتی به عنوان قوت اسبان استفاده می کردند که بذر ان به سبب رشد سریع و سرطان گونه تقریبا تمام جنگلهای مناطق شمال کشور را فرا گرفته است

 

 

 
 
 

 


برچسب ها

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده


  1. دانلود ریمیکس آهنگ + اورجینال (دلدار موزیک) : با سلام و احترام خدمت شما دوست گرامی وب زیبایی دارید و مطالبتون هم زیباست ، امیدوارم هر روز بیشتر از دیروزتون پیشرفت کنید و بازدیدهاتون ده ها برابر بشه ، امیدوارم شما هم به وب بنده سر بزنید http://music.5kb.ir


  1. سینما در ماشین با ایرانتیک : سینما در ماشین
    https://www.irantic.com/car-cinema
    من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
    شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
    پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
    سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

تبادل لینک هوشمند

    تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان شهر من بابـــــــــل وآدرس http://babol-bax.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

    عنوان :
    آدرس :
    کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد